Dlaczego "zimny" diesel tak głośno "chodzi&qu

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kazik4x4
    RS
    • 2008
    • 2728

    #26
    Zamieszczone przez kazik4x4
    Pamiętamy o wciśniętym w ok 1/2 pedale gazu. Za duża lub za mała dawka utrudni rozruch.
    W TDI to mozesz wciskac do oporu gaz a i tak to nic nie da. Takie cuda to sie robilo w klekotach z linka gazu [/quote]
    Wiem o co Ci chodzi, i w teorii masz rację, ale w praktyce to pomaga))

    Komentarz

    • adym
      Ambiente
      • 2008
      • 179

      #27
      Zamieszczone przez kazik4x4
      Wiem o co Ci chodzi, i w teorii masz rację, ale w praktyce to pomaga))
      Teoretycznie pedal gazu daje sygnal do sterownika, ale to czy ten sygnal wplywa na dawke rozruchowa czy jest ignorowany pozostaje pytaniem, a jesli nawet jest ignorowany to w ktorym momencie zaczyna przetwarzac ten sygnal? Jesli po ułamku sekundy to nie zdążysz zdjąc nogi z pedału więc racja jest po obu stronach

      Komentarz

      • bradley
        L&K
        • 2008
        • 1465

        #28
        Jesli musisz pomagac sobie gazem podczas rozruchu w TDI to znaczy, ze cos jest nie halo. Komprechy brak albo kiepski rozrusznik
        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

        Komentarz

        • looker
          RS
          • 2008
          • 1886
          • Octavia II (1Z3)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #29
          Zamieszczone przez kruk4
          dlatego zimą zalecane jest aby przed wyjazdem popyrkał sobie troszkę (do momentu aż zacznie kulturalnie chodzić)
          A kto tak zaleca ? :shock: Totalna bzdura. Należy od razu ruszyć i w stosunkowo szybkim czasie dojść do jak najwyższego biegu (stosownie do potrzeb ruchu). Auto lepiej "złapie" temperaturę optymalną, że o ekologii nie wspomnę. Walczmy z takimi archaicznymi stereotypami na Forum bądź co bądź motoryzacyjnym.
          Pozdrawiam.
          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

          Komentarz

          • kornat
            Rider
            • 2007
            • 578

            #30
            Zamieszczone przez kazik4x4
            można dwa razy zagrzać swiece, ale nie więcej bo to nic nie da.
            A czy u mnie wszystko ok bo jak podgrzewam świece to świeci mi się kontrolka od świec tak z 3sekundy gaśnie odpalam auto przejadę parę metrów albo zaraz zgaszę i przed kolejnym odpaleniem kontrolka zaświeci się i zaraz gaśnie. Czy wszystko mam ok?

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              kazik4x4, W teorii to pomaga Twojemu samopoczuciu, jeszcze raz ten samochod zapala bo ma ustawiona okreslona dawke rozruchowa paliwa (mg/H) wzgledem osi temperatury otoczenia w sterowniku silnika. Zaczyna lapac jak silnik juz zapali i komputer dostanie informacje z czujnika obrotu walu ze silnik kreci juz z okreslona liczba obrotow.


              Te auta maja zapalic po przekreceniu kluczyka mozna odczekac kilka sekund zakrecic i ma zapalac. Jak nie zapala to cos jest nie halo. A grzanie swiec dodawanie gazu to takie polepszacze samopoczucia (swiece sa od tego zeby jak sa niesprawne - wymienic) :twisted:

              [ Dodano: Sro 04 Lis, 09 22:36 ]
              looker, Tak teoria teoria, ekologia ekologia, a zdrowy rozsadek jest w tym najlepszym doradca.


              Jak jest duzy mroz to zapalam i jak szyby sa zaszronione wlaczam ogrzewanie, nawiew na szybe i ide zajac sie szybami. Jak szyby sa czyste, to czekam jakies 10 sekund i ruszam.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                Jak jest duzy mroz to zapalam i jak szyby sa zaszronione wlaczam ogrzewanie, nawiew na szybe i ide zajac sie szybami. Jak szyby sa czyste, to czekam jakies 10 sekund i ruszam.
                A jednak :twisted:
                Jasna sprawa - zapiąć pasy, poprawić lusterko, sprawdzić czy pasażerowie mają zapięte pasy i już mamy 10sekund jak nic.
                Ale żeby czekać na.... no właśnie, na co ?
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #33
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  kazik4x4, W teorii to pomaga Twojemu samopoczuciu, jeszcze raz ten samochod zapala bo ma ustawiona okreslona dawke rozruchowa paliwa (mg/H) wzgledem osi temperatury otoczenia w sterowniku silnika. Zaczyna lapac jak silnik juz zapali i komputer dostanie informacje z czujnika obrotu walu ze silnik kreci juz z okreslona liczba obrotow.


                  Te auta maja zapalic po przekreceniu kluczyka mozna odczekac kilka sekund zakrecic i ma zapalac. Jak nie zapala to cos jest nie halo. A grzanie swiec dodawanie gazu to takie polepszacze samopoczucia (swiece sa od tego zeby jak sa niesprawne - wymienic) :twisted:


                  Jak jest duzy mroz to zapalam i jak szyby sa zaszronione wlaczam ogrzewanie, nawiew na szybe i ide zajac sie szybami. Jak szyby sa czyste, to czekam jakies 10 sekund i ruszam.

                  Kolego wszystkowiedzący, wiem że "te auta" mają ustawioną dawkę rozruchową w odpowiedniej ilości na suw, wiem że sterownik czyta temperaturę, i wiem że całą resztę o której napisałeś.

                  Ale słowo daję nie wiedziałem że grzanie świec polepsza samopoczucie i że świece są od tego żeby je wymieniać jak są zepsute.
                  Mam propozycję, napisz liścik skromny do koncernu VAG i powiedz im że świece sa niepotrzebne. Wspaniłomyślnie zgódź się na 10% kwoty od ich oszczędności w produkcji. Będziesz bogatym człowiekiem


                  Napisałeś "po przekręceniu kluczyka odczekać kilka sekund zakrecić i ma zapalać" Po co czekać kilka sekund? Możesz mi wyjaśnić? Grzać swiece?? No nie, przecież on są po to żeby je wymieniać.

                  A co do szyb, to ja nie skrobię. Trzymam w garażu. No chyba że garaż jest po to, żeby w razie czego mieć gdzie zimówki schować.

                  Komentarz

                  • megon
                    Rider
                    • 2009
                    • 303

                    #34
                    Zamieszczone przez looker
                    Zamieszczone przez kruk4
                    dlatego zimą zalecane jest aby przed wyjazdem popyrkał sobie troszkę (do momentu aż zacznie kulturalnie chodzić)
                    A kto tak zaleca ? :shock: Totalna bzdura. Należy od razu ruszyć i w stosunkowo szybkim czasie dojść do jak najwyższego biegu (stosownie do potrzeb ruchu). Auto lepiej "złapie" temperaturę optymalną, że o ekologii nie wspomnę. Walczmy z takimi archaicznymi stereotypami na Forum bądź co bądź motoryzacyjnym.
                    Pozdrawiam.
                    nie jestem specem od mechanicznych strony diesla - ostatnio czytałem o ecodrivingu później czytałem o życiu dwumasy - czy jazda na zimnych silniku na wysokim biegu nie zabija tej kosztownej wymiany - bo chyba looker nie sugerujesz aby od razu dawać w palnik na zimnym silniku ? - ja jestem zwolennikiem jednak popyrkania na luzie. Moj stary TDI potrzebuje paru chwil na zagrzanie - nie zawsze jest na to czas. Ale jak pochodzi chwile to lepiej sie później jeździ.

                    Ale jeśli dwu masa padnie to ecodrowing jest tylko bliżej ekolologii niż ekonomii

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      kazik4x4, Wiesz co, zapraszam Cie do Bielska. Stoi na ulicy Cieszynskiej pewne szare Lupo 2.0TDI BKD z wszczepionym EDC15. Tam swiece nie dzialaja i auto dziala :twisted:


                      A szybek nie skrobiesz, ani nie psikasz, bo jak rozumie jedziesz z domu gdzies i wracasz bez postoju.



                      Generalnie auta sa do dupy. Eko drajwing, jakies dwumasy, jakies swiece, turbiny i PO CO TO KOMU. Auto jest dla czlowieka, a nie czlowiek dla tej kupy blachy :twisted:


                      Wpadles na pomysl ze w tych silnikach SWIECE NIE DZIALAJA JAK TEMP OTOCZENIA WYNOSI WIECEJ JAK 5'C :?: Wiec co to zmienia jak jest -10'C, ze wal zrobi 5 obrotow a nie 1,5?? To jakas roznica :?:


                      Pozdrawiam, rowniez wszechwiedzacego :diabelski_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #36
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        kazik4x4, Wiesz co, zapraszam Cie do Bielska. Stoi na ulicy Cieszynskiej pewne szare Lupo 2.0TDI BKD z wszczepionym EDC15. Tam swiece nie dzialaja i auto dziala :twisted:


                        A szybek nie skrobiesz, ani nie psikasz, bo jak rozumie jedziesz z domu gdzies i wracasz bez postoju.

                        Wpadles na pomysl ze w tych silnikach SWIECE NIE DZIALAJA JAK TEMP OTOCZENIA WYNOSI WIECEJ JAK 5'C :?: Wiec co to zmienia jak jest -10'C, ze wal zrobi 5 obrotow a nie 1,5?? To jakas roznica :?:


                        Pozdrawiam, rowniez wszechwiedzacego :diabelski_usmiech
                        Co do Lupo z modzonym sterownikiem - poczekajmy do zimy. Może odpali przy -15. Najwyżej jak nie będzie chciał, to kierowca wsiądzie, odpali laptopa, zmieni dawkę rozruchową i po kłopocie. :roll:

                        Nie skrobię, nie psikam - co poradzić, że w robocie też pod dachem trzymam.

                        Jaka różnica czy wał zrobi 1,5 czy 5 obrotów? Dla posiadacza niezbyt dobrego aku i z automatem to różnica dosyć duża))) :shock:

                        Również wszystkowiedzący? Gdzie tam. Wiem dokładnie 64z mniej niż Ty. Ja mam tylko "2x pomógł" :szeroki_usmiech

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #37
                          megon, nie zrozumieliśmy się - ruszać od razu i jechać normalnie, bez wysokich obrotow i na jak najwyższych biegach uwzględniając specyfikację techniczną auta. Ale jechać ! Nie "pyrkać".
                          Pozdrawiam.
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • rekin
                            Rider
                            • 2008
                            • 398

                            #38
                            Re: Dlaczego "zimny" diesel tak głośno "chodz

                            Zamieszczone przez opsia
                            Powiedzcie mi tak "łopatologicznie", dlaczego zimny silnik diesla, szczególnie zimą, tak głośno warkocze???. Oczywiście na początku, jak się rozgrzeje jest OK.
                            a dla czego jak przemarzniesz to zębami dzwonisz??? :P
                            W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                            Komentarz

                            • Rafał 82
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 150
                              • Superb II (3T4)

                              #39
                              Zamieszczone przez kornat
                              A czy u mnie wszystko ok bo jak podgrzewam świece to świeci mi się kontrolka od świec tak z 3sekundy gaśnie odpalam auto przejadę parę metrów albo zaraz zgaszę i przed kolejnym odpaleniem kontrolka zaświeci się i zaraz gaśnie. Czy wszystko mam ok?

                              Tak ma być. Jeżeli silnik ma odpowiednią temperaturę, aby odpalić to świece zapalają się tylko na krótką chwilkę.

                              Komentarz

                              • toocool
                                Rider
                                • 2008
                                • 303
                                • Octavia IV combi (NX5)

                                #40
                                Zamieszczone przez kazik4x4
                                Ogólnie idea diesla polega na wtryskiwaniu paliwa porcjami, nie tylko w CR
                                Czy masz na myśli wtrysk wstępny, zasadniczy i dotrysk? Bo jeśli tak, to w pierwszych dieslach z pompami rzędowymi i rozdzielaczowymi sterowanymi krawędzią odcinającą był wyłącznie wtrysk zasadniczy. Wtrysk wstępny pojawił się dopiero w pompach (rozdzielaczowych) sterowanych elektrozaworem... A dotrysk, z tego co kojarzę dopiero w CR (w pompowtryskach wydaje mi się, że nie było).
                                Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                Komentarz

                                Pracuję...